Heb je een vraag? Zie onderstaande lijst met FAQ's. Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op met onze servicedesk, we staan voor je klaar!
Het instellen van je HISkoppeling is snel en eenvoudig. Zo zorg je ervoor dat je direct vanuit je HIS kan werken en niet extra hoeft in te loggen. Klik op de naam van jouw HIS om de handleiding te openen: Medicom, Omnihis/Scipio, Zorgdossier, Bricks, Micro HIS, Mira, Sanday, Promedico ASP, Promedico VDF.
Ervaar je problemen bij het inloggen met tweestapsverificatie? Lees hier de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Je kunt je patiënt meteen verwijzen naar Ksyos. Patiënten worden bij ons direct geholpen zonder wachttijd. Een overzicht van onze wachttijden vind je hier.
Op de inlogpagina klik je op de knop ‘wachtwoord vergeten?’. Hiermee kun je je wachtwoord resetten.
Voor het aanmaken of laten wijzigen van een account kan je ons webformulier gebruiken.
Het nieuwe account zal z.s.m worden aangemaakt en de nieuwe gebruiker zal een mail ontvangen met de accountgegevens op het opgegeven e-mailadres.
Bij wijzigingen op het huidige account krijg je een bevestiging wanneer deze zijn voltooid.
Deze kan je zelf toevoegen. Ga naar het betreffende consult en scroll naar beneden. Onder “ kies een specialist” staat de knop “Klik hier om in het landelijk netwerk te zoeken”. Hierin vind je alle zorgverleners die bij Ksyos zijn aangesloten. Staat de zorgverlener die je nodig hebt er niet bij? Neem dan contact met ons op.
De koppeling naar Ksyos is sinds januari 2018 verwijderd uit Zorgdomein. Gelukkig heeft Ksyos een rechtstreekse koppeling met alle HIS’en! De koppeling laadt alle NAW gegevens mee vanuit je HIS en zorgt ervoor dat je niet meer apart hoeft in te loggen met je gebruikers naam en wachtwoord.
Voor sommige diensten heb je aanvullende software nodig. Deze kun je via de software pagina downloaden.
Jazeker. Graag zelfs! Meld je aan voor het Ksyos gebruikerspanel. Klik hier voor meer info.
Dat kan via onze servicedesk 020-6000060 / info@ksyos.nl of direct via onze Compliancy Officer via legal@ksyos.nl.
Vermeld hierbij:
De melding wordt verwerkt en afgehandeld door de Compliancy Officer.
Heb je vragen over Ksyos Cardiologie? Op onze FAQ Cardiologie pagina vind je veelgestelde vragen over onze dienst en producten. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Ben je patiënt? Kijk dan hier voor de veelgestelde vragen over onze dienst en producten.
Vul het formulier meer info & aanmelden in. Tijdens het eerste contact zullen we de samenwerking met de huisartsen, oogartsen en optometristen in jouw regio toelichten en het medisch protocol doornemen.
Log je in via Ksyos.nl of via Therapieland.nl? De tweede is namelijk alleen voor patiënten. Om begeleidingen te starten of in te zien kan je inloggen in het Ksyos Portaal.
Mocht je niet kunnen inloggen in het Ksyos Portaal dan kan je via “wachtwoord vergeten” het wachtwoord resetten.
Ben je ook ingelogd in een patiëntenaccount? Zo ja, dan dien je hier eerst uit te loggen.
De cliënt heeft mogelijk rechtstreeks bij Therapieland.nl een account aangemaakt en niet via de door jou toegestuurde mail.
Je kan de naam/geboortedatum van de patiënt aan ons doorgeven, dan kunnen wij dit doorgeven aan Therapieland, zodat dit gecrediteerd kan worden.
Voor een regulier Dermatologie consult:
Aangeraden wordt om niet in te zoomen, dan wordt de beeldkwaliteit minder goed. Gebruik geen flits, alleen natuurlijk licht. Zorg dat je niet in je eigen schaduw gaat staan. Tik op het scherm voordat je de foto maakt, zo stelt de camera scherp. Gebruik een meet lint langs de aandoening
Voor een Dermatoscopie consult is de bedoeling dat je minimaal drie foto’s maakt:
Gebruik bij het maken van de dermatoscopische foto een druppel visceuse heldere vloeistof, bijvoorbeeld handgel
Aangeraden wordt om niet in te zoomen, dan wordt de beeldkwaliteit minder goed. Gebruik geen flits, alleen natuurlijk licht. Zorg dat je niet in je eigen schaduw gaat staan. Tik op het scherm voordat je de foto maakt, zo stelt de camera scherp. Gebruik een meet lint langs de aandoening.
Door middel van de Ksyos dermatologie app kan je maximaal vier foto’s uploaden. Wij adviseren om bovengenoemde 3 foto’s toe te voegen (zie bovenstaande vragen).
Binnen 2 werkdagen heb je antwoord van de Ksyos specialist. Je ontvangt hier een notificatie van.
Als huisarts of assistent kan je de patiënt via Ksyos een link sturen. Als patiënt hoef je niet naar de praktijk te komen met een huidklacht en maak je zelf de foto’s.
Als huisarts kun je zonder tijdverlies de foto’s (laten) beoordelen en voorkom je onnodige verwijzingen naar de dermatoloog.
Foto’s voorleggen aan de dermatoloog? Een thuisconsult laat zich eenvoudig omzetten in een digitaal consult.
De App heet Ksyos dermatologie.
Voor IPhone: in de Appstore
Voor Android: in de Playstore
Ook kan je de app via onze website downloaden: https://ksyos.nl/software/
Nadat je het hebt gestart op de computer, druk je onderaan in het consult op “tijdelijk opslaan”. Het consult zal daarna zichtbaar zijn in de app. Open dit consult in de app en klik op de plus-iconen om de foto’s te maken of toe te voegen uit de bibliotheek van de app. Druk na het toevoegen van de foto’s op “wijzigingen overnemen” in de app.
De foto’s zullen worden gesynchroniseerd naar het portaal. Vul de overige velden van het consult in (anamnese, vraagstelling e.d.) en verstuur het consult. De foto’s en het consult zijn daarna niet meer zichtbaar in de app. Uiteraard blijft dit wel beschikbaar het in het Ksyos portaal.
Tevens kan je eerst de foto’s maken in de app d.m.v. het camera-icoontje, tijdelijk opslaan, het consult aan maken via Ksyos en vervolgens de app openen. Daar is het consult dan te zien en foto’s zijn toe te voegen vanuit de bibliotheek.
Nadat je op “wijzigingen opslaan” drukt, komen ze in het consult in de PC te staan en zijn ze weg uit de app.
Waarschijnlijk is er niet op de knop wijzigingen overnemen gedrukt. Dan synchroniseren de foto’s niet met het consult in de PC. Als de app daarna wordt afgesloten zijn de foto’s weg.
Voor het inloggen bij de app heb je dezelfde gegevens nodig als bij de website. Het zou mogelijk helpen om onder het inlogscherm “wachtwoord vergeten” aan te klikken en zo het wachtwoord te wijzigen. Let dan wel op dat bij het inlogscherm op de app “Nederland” geselecteerd staat
Je kan inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord van het Ksyos portaal. Daarna kan je zelf een 5-cijferige pincode instellen.
De foto’s kan je naar jezelf mailen, opslaan op de PC en vanuit daar geüpload worden in consult.
Ksyos Slaap heeft een contract met Zilveren Kruis, Zorg & Zekerheid, VGZ, ENO, ONVZ, Caresq, ASR en DSW. Patiënten die verzekerd zijn bij een van deze verzekeraars, krijgen geen factuur en kosten worden verrekend met het openstaand eigen risico.
Een van onze medisch specialisten bespreekt in het (video)consult de uitslag, vervolgstappen en eventueel behandelplan met de patiënt. Afhankelijk van de ernst en klachten wordt er een behandelplan opgesteld met de patiënt. Ksyos zal hier zorg voor dragen, als huisarts hoef je hier dus niets voor te doen. Er zijn verschillende behandelopties:
De kosten van het slaaponderzoek en de eventuele behandeling worden vergoed vanuit de basisverzekering. Wel wordt het onderzoek eigen risico belast, net zoals in het ziekenhuis.
Indien Ksyos een contract heeft met de zorgverzekeraar van de patiënt, stuurt Ksyos de factuur rechtstreeks naar de zorgverzekeraar. In dit geval vergoedt de zorgverzekeraar 100% van het gefactureerde bedrag. Ksyos heeft contracten met Zorg & Zekerheid, VGZ, ENO, ONVZ, Caresq, ASR en DSW. Indien de zorgverzekeraar van de patiënt geen contract met ons heeft, vergoedt de zorgverzekeraar 65% tot 100% van het gefactureerde bedrag. De patiënt ontvangt dan na het onderzoek een factuur van Ksyos. Deze dient de patiënt zelf in te dienen bij zijn zorgverzekeraar. Ksyos zal het verschil tussen het factuurbedrag en dat wat de zorgverzekeraar aan de patiënt vergoedt, voor haar eigen rekening nemen. De patiënt betaalt dus alleen het openstaand eigen risico.
Via Ksyos kan geen spirometer besteld worden. Voor apparatuur verwijzen wij je door naar Henry Schein.
De huisarts verwijst je naar Ksyos, waarna je direct geholpen wordt zonder wachttijd. Een overzicht van onze wachttijden vind je hier.
Het passantentarief is van toepassing wanneer:
Je ontvangt in dat geval zelf een factuur van Ksyos. Hier vind je het overzicht van de passantentarieven.
Jazeker! Je kan een digitale kopie aanvragen van je patiëntendossier via MijnKsyos.
De huisarts of optometrist waar je bent geweest heeft op afstand advies gevraagd aan een medisch specialist. Afhankelijk van je zorgverzekering kan dit eigen risico belast zijn. Het consulteren van een specialist via Ksyos is echter goedkoper dan een fysieke afspraak bij de specialist. Daarnaast is de wachttijd vaak veel korter, waardoor je sneller weet wat er aan de hand is.
Wil je weten of teleconsultatie voor jou vergoed wordt? Neem dan contact op met je eigen zorgverzekeraar.
Zoek in de mail op “Ksyos”. Controleer of de e-mail niet in de spambox terecht is gekomen. Heb je geen e-mail ontvangen? Neem contact met ons op via 020-600 00 60 of polikliniek@ksyos.nl.
Volg de instructies die zijn bijgevoegd bij de slaaprecorder. Indien je hierover vragen hebt, bel dan met 020-600 00 60 of mail naar polikliniek@ksyos.nl
Zorg dat je de vingerprobe (stap 9) pas uitvoert wanneer je daadwerkelijk gaat slapen. Dit kan namelijk maar eenmalig!
De pincode voor de WatchPAT ONE is de laatste 4 cijfers van jouw BSN-nummer. Je hebt 4 pogingen. Als het niet lukt, neem dan contact op via 020-600 00 60 of polikliniek@ksyos.nl
Je slaapt 1 nacht met de slaaprecorder. De slaaprecorder meet de gegevens van 1 nacht.
Nee, je kunt tijdens het slaaponderzoek gewoon naast je partner slapen.
Ja, je kan het bed verlaten om bijvoorbeeld naar de wc te gaan.
Indien er binnen twee weken na het onderzoek geen contact met je is opgenomen, neem dan contact met ons op via 020-600 00 60 of polikliniek@ksyos.nl.
Zorg ervoor dat de huid schoon is, zoveel mogelijk haarvrij en vrij van vettige crème. Als de sensor toch niet blijft zitten, kun je een extra stukje tape of een pleister gebruiken.
Binnen twee werkdagen bellen wij jou met telefoonnummer 020-600 00 60 om een videoconsult in te plannen. Tijdens dit consult bespreken we uitslag van het slaaponderzoek en vragen we naar je klachten. Indien mogelijk wordt er een diagnose gesteld, en bespreken we eventuele behandelopties die in gang worden gezet.
Afhankelijk van de ernst en oorzaak van slaapapneu wordt er samen met jou bepaald welk behandelplan het beste bij jou past.
Er zijn verschillende behandelopties mogelijk:
Leefstijl advies
In sommige gevallen wordt slaapapneu primair veroorzaakt door ongezonde leefgewoonten. Advies kan bijvoorbeeld gericht zijn op het verkrijgen van een actieve leefstijl en het realiseren en behouden van een gezond gewicht.
MRA (Mandibulair Repositie Apparaat)
Een MRA is een snurkbeugel. Deze is met name bedoeld voor mensen die snurken of licht tot matige slaapapneu hebben. De MRA zorgt ervoor dat de onderkaak iets naar voren wordt getrokken, waardoor de luchtpijp verder wordt geopend. Voor een MRA word je verwezen naar een gecertificeerde (NVTS) tandarts in de buurt.
Slaap Positie Therapie (SPT)
De slaap positie trainer is geschikt voor mensen met licht tot matige positieafhankelijke slaapapneu. Deze specifieke vorm van slaapapneu houdt in dat je met name in rugligging veel apneus hebt. De positie trainer is een klein apparaatje dat ervoor zorgt dat je niet meer op de rug slaapt, waardoor het aantal ademstops fors vermindert.
CPAP (Continuous Positive Airway Pressure)
De CPAP is vooral een geschikte behandeling bij matige of ernstige slaapapneu. Via een masker blaast het apparaat lucht naar binnen indien je een ademstop dreigt te krijgen. Wanneer een CPAP de meest geschikte behandelmethode voor jou is, zal er een CPAP-consulent bij jou thuis langskomen voor het aanmeten van de apparatuur. Na de proefperiode wordt het apparaat uitgelezen en bepaalt de medisch specialist wat de optimale druk instelling is.
Chirurgische therapie
Voor een klein percentage mensen met slaapapneu is een chirurgische ingreep een goede oplossing. Dit heeft meestal niet de voorkeur. Als een chirurgische ingreep noodzakelijk is, word je doorverwezen naar een ziekenhuis dat hierin gespecialiseerd is.
Kijk voor meer informatie ook in MijnKsyos, hier vind je bijvoorbeeld ook de presentatie van de arts terug.
Helaas is de slaaprecorder niet herbruikbaar. De slaaprecorder kan je naar een batterijbak brengen.
Het slaaponderzoek wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Je hebt dus geen aanvullende verzekering nodig. Houd er wel rekening mee dat de zorg eigen risico belast is, net als zorg in het ziekenhuis.
Wat je uiteindelijk moet betalen voor het onderzoek hangt dus af van twee zaken
1) Hoeveel eigen risico je nog open hebt staan
2) Bij welke zorgverzekeraar je zit
Afhankelijk van je zorgverzekeraar wordt 65% tot 100% van het gefactureerde bedrag vergoed. Ksyos neemt het verschil tussen het factuurbedrag en wat de zorgverzekeraar vergoedt voor haar rekening. Je betaalt dus nooit meer dan je openstaand eigen risico voor het slaaponderzoek.
Je hebt een mail gekregen met instructies hiervoor. In deze mail kan je een begeleidende brief en stappenplan vinden hoe jij je zorg kan declareren bij je zorgverzekeraar. Is het nog onduidelijk? Neem dan contact op via 020 600 00 60 (kies 2) of stuur een mail naar info@ksyos.nl.
Als je verzekerd bent bij VGZ, Zorg en Zekerheid, ENO, ONVZ, Caresq, ASR, of DSW; dan sturen we de factuur rechtstreeks naar de zorgverzekeraar.
Heb je vragen over Ksyos Cardiologie? Op onze FAQ Cardiologie pagina vind je veelgestelde vragen over onze dienst en producten. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Ben je een zorgverlener? Kijk dan hier voor de veelgestelde vragen over onze dienst en producten.
Op MijnKsyos log je veilig in met DigiD. Daar zie je de volgende informatie:
Neem contact op met DigiD. Op werkdagen telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur op 088-1236555. Of neem contact op via e-mail.
Heb je de spam box/ongewenste mailbox al gecontroleerd? Wellicht is de mail daarin terecht gekomen.
Wanneer dit niet het geval is, is het verstandig contact op te nemen met degene die je de vragenlijst heeft gestuurd (meestal de huisarts of POH-GGZ). Controleer samen of de ingevulde gegevens kloppen.
Neem contact op met je POH-GGZ of huisarts.
Als je de vragenlijst verwijderd wilt hebben, dan kun je dit aangeven bij je POH-GGZ. Dan kan de lijst door ons geannuleerd worden.
De lijst vraagt een bepaalde manier van registreren van de geboortedatum. Deze moet precies gevolgd worden anders gaat het niet goed. De juiste manier is: DD-MM-JJJJ.
Dit kan gebeuren wanneer je rechtstreeks bij Therapieland.nl een account aanmaakt in plaats van via de link in de mail (verstuurd vanuit de huisartsenpraktijk) die je hebt ontvangen. Neem in dit geval contact op met je POH-GGZ of huisarts. Die kan dit aan ons doorgeven en dan gaan wij het oplossen.
De locaties staan weergegeven op de achterzijde van de oproepbrief. Neem zelf contact op met de locatie. Vermeld dat het gaat om een “Ksyos netvliescontrole voor diabetespatiënten”.
Hiervoor kan je contact opnemen met de huisartsenpraktijk. De huisarts kan medisch inhoudelijk beoordelen of de afmelding terecht is en kan dit direct in het eigen informatiesysteem verwerken.