Sluiten Login Mijn Ksyos
  • Specialismen
  • Over Ksyos
  • Werken bij
  • Over
    • Nieuws
    • Agenda
    • Medewerkers
    • In de media
    • Onderzoek
    • Partners
  • Over
    • Nieuws
    • Agenda
    • Medewerkers
    • In de media
    • Onderzoek
    • Partners
  • Contact
    • Servicedesk
    • Neem contact op
    • Veelgestelde vragen
    • Klacht indienen
    • Privacy & informatiebeveiliging
  • Contact
    • Servicedesk
    • Neem contact op
    • Veelgestelde vragen
    • Klacht indienen
    • Privacy & informatiebeveiliging
Menu Contact Werken bij Login Mijn Ksyos

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Zie onderstaande lijst met FAQ's. Staat je vraag er niet tussen? Neem contact op met onze servicedesk, we staan voor je klaar!

  • Zorgverlener
  • Patiënt
Audiologie Cardiologie Dermatologie GGZ Oogheelkunde Pulmonologie Slaap

Algemeen

  • Kan ik ergens instructievideo’s vinden over de verschillende zorgpaden van Ksyos?

    Je kunt instructievideo’s op deze pagina vinden.

    In deze instructievideo’s worden de verschillende zorgpaden van Ksyos uitgelegd, inclusief een uitleg van het platform.

  • Hoe stel ik mijn HIS koppeling in?

    Het instellen van je HIS-koppeling is snel en eenvoudig. Zo zorg je ervoor dat je direct vanuit je HIS kan werken en niet extra hoeft in te loggen.

    Klik op de naam van jouw HIS om de handleiding te openen: Medicom, Omnihis/Scipio, Bricks, Micro HIS, Mira/CGM Huisarts, Sanday, Promedico ASP, Promedico VDF,  Chipsoft HIX,  HealthConnected, MediKIT

  • Het lukt mij niet om in te loggen met tweestapsverificatie

    Ervaar je problemen bij het inloggen met tweestapsverificatie? Lees hier de antwoorden op de meest gestelde vragen.

  • Wat is de wachttijd voor Ksyos zorg?

    Je kunt je patiënt meteen verwijzen naar Ksyos. Patiënten worden bij ons direct geholpen zonder wachttijd. Een overzicht van onze wachttijden vind je hier.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Op de inlogpagina klik je op de knop ‘wachtwoord vergeten?’. Hiermee kun je je wachtwoord resetten.

  • Hoe kan ik een account laten aanmaken of deze wijzigen?

    Voor het aanmaken of laten wijzigen van een account kan je ons webformulier gebruiken.

    Het nieuwe account zal z.s.m worden aangemaakt en de nieuwe gebruiker zal een mail ontvangen met de accountgegevens op het opgegeven e-mailadres.
    Bij wijzigingen op het huidige account krijg je een bevestiging wanneer deze zijn voltooid.

  • De zorgverlener waar ik naartoe wil verzenden staat niet bij mijn verzendlijst?

    Deze kan je zelf toevoegen. Ga naar het betreffende consult en scroll naar beneden. Onder “ kies een specialist” staat de knop “Klik hier om in het landelijk netwerk te zoeken”. Hierin vind je alle zorgverleners die bij Ksyos zijn aangesloten. Staat de zorgverlener die je nodig hebt er niet bij? Neem dan contact met ons op.

  • Ik kan de koppeling naar Ksyos in Zorgdomein niet vinden?

    De koppeling naar Ksyos is sinds januari 2018 verwijderd uit Zorgdomein. Gelukkig heeft Ksyos een rechtstreekse koppeling met alle HIS’en! De koppeling laadt alle NAW gegevens mee vanuit je HIS en zorgt ervoor dat je niet meer apart hoeft in te loggen met je gebruikers naam en wachtwoord.

  • Waar kan ik benodigde software downloaden?

    Voor sommige diensten heb je aanvullende software nodig. Deze kun je via de software pagina downloaden.

  • Ik wil graag meedenken over jullie producten en diensten, kan dat?

    Jazeker. Graag zelfs! Meld je aan voor het Ksyos gebruikerspanel. Klik hier voor meer info.

  • Hoe kan ik een klacht of incident melden?

    Dat kan via onze servicedesk 020-6000060 / info@ksyos.nl of direct via onze Compliancy Officer via legal@ksyos.nl.

    Vermeld hierbij:

    • Datum van voorval
    • Omschrijving incident/klacht
    • Betrokken personen
    • Contactgegevens

    De melding wordt verwerkt en afgehandeld door de Compliancy Officer.

Audiologie

  • Waar vind ik een handleiding voor Ksyos audiologie?

    We zijn bezig met het schrijven van een handleiding. Deze vraag wordt spoedig aangevuld.

Cardiologie

  • Waar kan ik de Ksyos Software downloaden?

    Voor het instellen en uitlezen van de Ksyos holter moet er op elke computer waar je dit wilt doen de Ksyos Software staan geïnstalleerd.  De software kun je downloaden op deze pagina.

  • Mijn MESI mTablet werkt niet of maakt geen goede opname, wat kan ik doen?

    Als je geen duidelijk hartritme in beeld krijgt kan dat liggen aan andere elektrische apparaten in de buurt. Zorg dat er geen elektronische apparatuur in de buurt ligt binnen een straal van 1,5 meter, denk aan telefoons, smartwatches, stekker uit ligbed etc. 

    Je kunt ook de instellingen vernaderen op de tablet zelf om ruis te voorkomen. Dit doe je door als gebruiker in te loggen > klik op een patiënt > Applicatie > ECG > Start ECG > rechtsboven staat een tandwiel waar je dit kan wijzigen. Hier kun je spelen met Hoogdoorlaatfilter 0.2 en signaalverbetering normaal/progressief en Hoogdoorlaatfilter 0.5/0.05 en signaalverbetering normaal. Daarna opslaan als standaardinstelling. Het kan per patiënt verschillen wat de beste instellingen zijn. 

    Mochten er nog steeds problemen zijn, probeer dan de tablet te resetten:

    Soft reset: Wil je een soft reset uitvoeren op de Mesi M tablet, dan dien je rechtsonder in het scherm naar het tandwieltje te gaan. Ga naar geavanceerd en klik op Soft Reset.  

    Hard reset: Mocht de Mesi M tablet volledig vastlopen en wil je de tablet resetten, dan dien je de aan/ en uitknop aan de zijkant van de tablet in combinatie met de onderste volumeknop voor 30 seconden ingedrukt te houden. Het scherm zal dan helemaal zwart worden en vervolgens opnieuw gaan opstarten.

    Werkt dit niet, neem contact op met onze servicedesk (020 600 00 60).

  • Hoe kan ik controleren of de holter juist is aangesloten bij de patiënt?

    Wanneer de Bittium recorder een hartslag detecteert, zal deze vanzelf aan gaan. Je hoort een korte, hoge piep wanneer het onderzoek is gestart. Je kunt controleren of het onderzoek loopt door naar het hart icoon linksonder te kijken. Hier zal om de paar seconden een groen lampje knipperen.

    Mocht de recorder niet uit zichzelf aangaan, dan kun je de holter handmatig aanzetten door eenmaal kort op de aan/uit knop in het midden te drukken. Je zult dan ook een korte, hoge pieptoon horen.

  • Mijn Bittium holter wordt niet herkend door de computer, wat kan ik doen?

    Controleer allereerst of de holter goed aangesloten op de computer is door middel van de USB-poort. Vervolgens controleer je of de Ksyos software juist is geïnstalleerd op de computer waarop je de holter wilt uitlezen. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je de software via de volgende link installeren https://connect.ksyos.com/desktop. Mocht dit wel het geval zijn, ga naar de knop ‘Recorders’ en druk op ‘Detecteer recorder’. Mochten er nu nog steeds problemen optreden met het uitlezen van de recorder, neem contact op met de servicedesk van Ksyos via 020 600 0060 

  • Waar vind ik een handleiding voor de Bittium holter?

    Een handleiding voor het instellen, opplakken en het uitlezen van de Bittium holter vind je HIER.

  • Mijn Bittium holter werkt niet, wat kan ik doen?

    Voor het gebruik van de Bittium holter is vanaf 2 januari 2025 een update vereist. Zonder deze update is het niet mogelijk om de holter in te stellen voor nieuwe patiënten. Bekijk onderstaande pagina en lees de handleiding voor meer informatie.

    Pagina Update Bittium Holter

    Ben je patiënt? Kijk dan hier voor de veelgestelde vragen over onze dienst en producten.

Dermatologie

  • Waar vind ik de handleiding voor Ksyos dermatologie?

    De handleiding voor Ksyos dermatologie vind je HIER.

     

  • Hoeveel en wat voor foto’s moet ik maken voor Ksyos Dermatologie?

    Voor een regulier Dermatologie consult:

    • 1 overzichtsfoto (± 50 cm afstand; bijvoorbeeld het hele arm of been)
    • 2 detailfoto’s ( zo dichtbij mogelijk, ± 10 cm )

    Aangeraden wordt om niet in te zoomen, dan wordt de beeldkwaliteit minder goed. Gebruik geen flits, alleen natuurlijk licht.  Zorg dat je niet in je eigen schaduw gaat staan. Tik op het scherm voordat je de foto maakt, zo stelt de camera scherp. Gebruik een meet lint langs de aandoening

    Voor een Dermatoscopie consult is de bedoeling dat je minimaal drie foto’s  maakt:

    • 1 overzichtsfoto (± 50 cm afstand)
    • Een detailfoto (zo dichtbij mogelijk, ongeveer 10 cm)
    • Een dermatoscopische foto met de Ksyos dermatoscoop   zie: https://ksyos.nl/diensten/dermatologie/ (link dermatoscoop)

    Gebruik bij het maken van de dermatoscopische foto een druppel visceuse heldere vloeistof, bijvoorbeeld handgel

    Aangeraden wordt om niet in te zoomen, dan wordt de beeldkwaliteit minder goed. Gebruik geen flits, alleen natuurlijk licht.  Zorg dat je niet in je eigen schaduw gaat staan. Tik op het scherm voordat je de foto maakt, zo stelt de camera scherp. Gebruik een meet lint langs de aandoening.

    Door middel van de Ksyos dermatologie app kan je maximaal vier foto’s uploaden. Wij adviseren om bovengenoemde 3 foto’s toe te voegen.

  • Hoe lang duurt het voor ik de uitslag heb?

    Binnen 2 werkdagen heb je antwoord van de Ksyos specialist. Je ontvangt hier een notificatie van.

  • Wat is een thuisconsult?

    Als huisarts of assistent kan je de patiënt via Ksyos een link sturen. Als patiënt hoef je niet naar de praktijk te komen met een huidklacht en maak je zelf de foto’s.

    Als huisarts kun je zonder tijdverlies de foto’s (laten) beoordelen en voorkom je onnodige verwijzingen naar de dermatoloog.

    Foto’s voorleggen aan de dermatoloog? Een thuisconsult laat zich eenvoudig omzetten in een digitaal consult.

  • Waar kan ik de Ksyos dermatologie-app downloaden?

    De App heet Ksyos dermatologie.

    Voor IPhone:  in de Appstore

    Voor Android: in de Playstore

    Ook kan je de app via onze website downloaden: https://ksyos.nl/software/

  • Hoe krijg ik de foto’s van de app naar het consult in het portaal?

    Nadat je het hebt gestart op de computer, druk je onderaan in het consult op “tijdelijk opslaan”.  Het consult zal daarna zichtbaar zijn in de app. Open dit consult in de app en klik op de plus-iconen om de foto’s te maken of toe te voegen uit de bibliotheek van de app. Druk na het toevoegen van de foto’s op  “wijzigingen overnemen” in de app.

    De foto’s zullen worden gesynchroniseerd naar het portaal. Vul de overige velden van het consult in (anamnese, vraagstelling e.d.) en verstuur het consult. De foto’s en het consult zijn daarna niet meer zichtbaar in de app. Uiteraard blijft dit wel beschikbaar het in het Ksyos portaal.

    Tevens kan je eerst de foto’s maken in de app d.m.v. het camera-icoontje, tijdelijk opslaan, het consult aan maken via Ksyos en vervolgens de app openen. Daar is het consult dan te zien en foto’s zijn toe te voegen vanuit de bibliotheek.

    Nadat je op “wijzigingen opslaan” drukt, komen ze in het consult in de PC te staan en zijn ze weg uit de app.

  • Hoe log ik in op de Ksyos dermatologie app?

    Je kan inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord van het Ksyos portaal. Daarna kan je zelf een 5-cijferige pincode instellen.

    Ervaar je inlogproblemen?

    • Controleer je internet verbinding.
    • De-installeer de app en installeer hem opnieuw. Mogelijk is er een update.
    • De inlog gegevens staan gelijk aan de inlog gegevens van ons portaal . Mogelijk is er een verkeerd wachtwoord ingevuld. Op je PC kan je bij onze inlogpagina een nieuw wachtwoord aanvragen.

    Voor het inloggen bij de app heb je dezelfde gegevens nodig als bij de website. Het zou mogelijk helpen om onder het inlogscherm “wachtwoord vergeten” aan te klikken en zo het wachtwoord te wijzigen. Let dan wel op dat bij het inlogscherm op de app “Nederland” geselecteerd staat

  • Foto’s zijn per abuis niet in de app omgeving, maar op mijn eigen telefoon opgeslagen, wat nu?

    De foto’s kan je naar jezelf mailen, opslaan op de PC en vanuit daar geüpload worden in consult.

GGZ

  • Ik zie sommige programma’s in Therapieland op ‘buiten pakket’ staan, kan ik deze open laten zetten?

    Het pakket dat beschikbaar is binnen Ksyos/Therapieland is gericht op de begeleiding van patiënten binnen de huisartsenzorg. Programma’s die ‘buiten pakket’ staan kunnen wij (helaas) niet individueel open zetten. Samen met Therapieland stemmen wij jaarlijks het programma aanbod af gericht op de problematiek binnen de huisartsenpraktijk. Je kan wel altijd een programma aan ons doorgeven die nu buiten pakket staat die je graag toegevoegd zou willen zien aan het aanbod, zodat we dit kunnen meenemen. 

  • Ik kan niet inloggen

    Log je in via Ksyos.nl of via Therapieland.nl? De tweede is namelijk alleen voor patiënten. Om begeleidingen te starten of in te zien kan je inloggen in het Ksyos Portaal.

    Mocht je niet kunnen inloggen in het Ksyos Portaal dan kan je via “wachtwoord vergeten” het wachtwoord resetten.

    Ben je ook ingelogd in een patiëntenaccount? Zo ja, dan dien je hier eerst uit te loggen.

  • Waarom krijgt de cliënt een factuur voor het volgen van een begeleiding?

    De cliënt heeft mogelijk rechtstreeks bij Therapieland.nl een account aangemaakt en niet via de door jou toegestuurde mail.

    Je kan de naam/geboortedatum van de patiënt aan ons doorgeven, dan kunnen wij dit doorgeven aan Therapieland, zodat dit gecrediteerd kan worden.

Oogheelkunde

  • Ik ben een optometrist en ik wil declarabele oogzorg aanbieden aan mijn klanten. Hoe meld ik mij aan?

    Vul het formulier meer info & aanmelden in. Tijdens het eerste contact zullen we de samenwerking met de huisartsen, oogartsen en optometristen in jouw regio toelichten en het medisch protocol doornemen.

Pulmonologie

  • Ik heb geen spirometer, kan ik deze bestellen?

    Via Ksyos kan geen spirometer besteld worden. Voor apparatuur verwijzen wij je door naar Henry Schein.  

Slaap

  • Waar kan ik een handleiding vinden voor het maken van een slaapverwijzing via Ksyos?

    Een handleiding voor het maken van een slaapverwijzing via het Ksyos platform vind je HIER.

  • Met welke zorgverzekeraars heeft Ksyos een contract?

    Ksyos Slaap heeft een contract met Zorg & Zekerheid, VGZ, ENO, ONVZ, Caresq, ASR en DSW. Patiënten die verzekerd zijn bij een van deze verzekeraars, krijgen geen factuur en kosten worden verrekend met het openstaand eigen risico.  

    Bekijk hier de passantentariven: https://ksyos.nl/passantentarieven-ksyos/

     

  • Wat als een patiënt OSAS heeft en dus behandeld moet worden?

    Een van onze medisch specialisten bespreekt in het (video)consult de uitslag, vervolgstappen en eventueel behandelplan met de patiënt. Afhankelijk van de ernst en klachten wordt er een behandelplan opgesteld met de patiënt. Ksyos zal hier zorg voor dragen, als huisarts hoef je hier dus niets voor te doen. Er zijn verschillende behandelopties: 

    • MRA (Mandibulair Repositie Apparaat): een snurkbeugel voornamelijk bedoeld voor mensen die snurken of licht tot matige slaapapneu hebben. Voor een MRA zal de patiënt verwezen worden naar een gecertificeerde tandarts in de buurt. 
    • CPAP (Continuous Positive Airway Pressure): met name bedoeld voor mensen met ernstige slaapapneu. Er komt een CPAP-consulent bij de patiënt thuis om de apparatuur aan te meten. 
    • Slaap Positie Therapie (SPT): Geschikt voor mensen met licht tot matige positieafhankelijke slaapapneu. 
    • Chirurgische therapie: Voor een klein percentage van mensen met slaapapneu is een chirurgische ingreep noodzakelijk. Indien een chirurgische ingreep noodzakelijk is wordt de patiënt verwezen naar een ziekenhuis dat hierin gespecialiseerd is. 
  • Wat kost het slaaponderzoek voor de patiënt?

    De kosten van het slaaponderzoek en de eventuele behandeling worden vergoed vanuit de basisverzekering. Wel wordt het onderzoek eigen risico belast, net zoals in het ziekenhuis.
    Indien Ksyos een contract heeft met de zorgverzekeraar van de patiënt, stuurt Ksyos de factuur rechtstreeks naar de zorgverzekeraar. In dit geval vergoedt de zorgverzekeraar 100% van het gefactureerde bedrag. Ksyos heeft contracten met Zilveren Kruis, Zorg & Zekerheid, VGZ, ENO, ONVZ, Caresq, ASR en DSW. Indien de zorgverzekeraar van de patiënt geen contract met ons heeft, vergoedt de zorgverzekeraar 65% tot 100% van het gefactureerde bedrag. De patiënt ontvangt dan na het onderzoek een factuur van Ksyos. Deze dient de patiënt zelf in te dienen bij zijn zorgverzekeraar. Ksyos zal het verschil tussen het factuurbedrag en dat wat de zorgverzekeraar aan de patiënt vergoedt, voor haar eigen rekening nemen. De patiënt betaalt dus alleen het openstaand eigen risico. 

     

Slaap Cardiologie Mijn Ksyos GGZ Oogheelkunde

Algemeen

  • Wat is de wachttijd voor Ksyos zorg?

    De huisarts verwijst je naar Ksyos, waarna je direct geholpen wordt zonder wachttijd. Een overzicht van onze wachttijden vind je hier.

     

  • Wanneer is het passantentarief van toepassing en waar vind ik het overzicht?

    Het passantentarief is van toepassing wanneer:

    • je een buitenlandse zorgverzekering hebt;
    • je geen zorgverzekering hebt afgesloten;
    • jouw zorgverzekeraar geen overeenkomst heeft met Ksyos voor de geleverde zorgdienst.

    Je ontvangt in dat geval zelf een factuur van Ksyos. Hier vind je het overzicht van de passantentarieven.

  • Kan ik een kopie krijgen van mijn patiëntgegevens zoals die bij Ksyos bekend zijn?

    Jazeker! Je kan een digitale kopie aanvragen van je patiëntendossier via MijnKsyos.

  • Waarom heb ik een factuur van Ksyos ontvangen?

    De huisarts of optometrist waar je bent geweest heeft op afstand advies gevraagd aan een medisch specialist. Afhankelijk van je zorgverzekering kan dit eigen risico belast zijn. Het consulteren van een specialist via Ksyos is echter goedkoper dan een fysieke afspraak bij de specialist. Daarnaast is de wachttijd vaak veel korter, waardoor je sneller weet wat er aan de hand is.

    Wil je weten of teleconsultatie voor jou vergoed wordt? Neem dan contact op met je eigen zorgverzekeraar.

Slaap

  • Ik heb geen e-mail ontvangen, wat nu?

    Zoek in de mail op “Ksyos”. Controleer of de e-mail niet in de spambox terecht is gekomen. Heb je geen e-mail ontvangen? Neem contact met ons op via 020-600 00 60 of polikliniek@ksyos.nl.  

  • Ik heb een WatchPAT gekregen, wat moet ik doen?

    Volg de instructies die zijn bijgevoegd bij de slaaprecorder. Indien je hierover vragen hebt, bel dan met 020-600 00 60 of mail naar polikliniek@ksyos.nl 

    Zorg dat je de vingerprobe (stap 9) pas uitvoert wanneer je daadwerkelijk gaat slapen. Dit kan namelijk maar eenmalig! 

  • Waar vind ik mijn pincode?

    De pincode voor de WatchPAT ONE is de laatste 4 cijfers van jouw BSN-nummer. Je hebt 4 pogingen. Als het niet lukt, neem dan contact op via 020-600 00 60 of polikliniek@ksyos.nl

  • Hoeveel nachten moet ik met de slaaprecorder slapen?

    Je slaapt 1 nacht met de slaaprecorder. De slaaprecorder meet de gegevens van 1 nacht. 

  • Is het de bedoeling dat ik tijdens het slaaponderzoek alleen (zonder partner) slaap?

    Nee, je kunt tijdens het slaaponderzoek gewoon naast je partner slapen. 

  • Kan ik ‘s nachts mijn bed verlaten met de slaaprecorder?

    Ja, je kan het bed verlaten om bijvoorbeeld naar de wc te gaan. 

  • Ik heb een slaaponderzoek gedaan maar er is nog geen contact met me opgenomen. Wat kan ik doen?

    Indien er binnen twee weken na het onderzoek geen contact met je is opgenomen, neem dan contact met ons op via 020-600 00 60 of polikliniek@ksyos.nl. 

  • De sensor blijft niet plakken, wat moet ik doen?

    Zorg ervoor dat de huid schoon is, zoveel mogelijk haarvrij en vrij van vettige crème. Als de sensor toch niet blijft zitten, kun je een extra stukje tape of een pleister gebruiken.

  • Ik heb een slaaponderzoek gedaan. Wat is de volgende stap?

    Binnen twee werkdagen bellen wij jou met telefoonnummer 020-600 00 60 om een videoconsult in te plannen. Tijdens dit consult bespreken we uitslag van het slaaponderzoek en vragen we naar je klachten. Indien mogelijk wordt er een diagnose gesteld, en bespreken we eventuele behandelopties die in gang worden gezet. 

  • Uit het onderzoek is gebleken dat ik slaapapneu heb, wat nu? 

    Afhankelijk van de ernst en oorzaak van slaapapneu wordt er samen met jou bepaald welk behandelplan het beste bij jou past.  

    Er zijn verschillende behandelopties mogelijk: 

    Leefstijl advies 
    In sommige gevallen wordt slaapapneu primair veroorzaakt door ongezonde leefgewoonten. Advies kan bijvoorbeeld gericht zijn op het verkrijgen van een actieve leefstijl en het realiseren en behouden van een gezond gewicht. 

     MRA (Mandibulair Repositie Apparaat)
    Een MRA is een snurkbeugel. Deze is met name bedoeld voor mensen die snurken of licht tot matige slaapapneu hebben. De MRA zorgt ervoor dat de onderkaak iets naar voren wordt getrokken, waardoor de luchtpijp verder wordt geopend. Voor een MRA word je verwezen naar een gecertificeerde (NVTS) tandarts in de buurt. 

     Slaap Positie Therapie (SPT)
    De slaap positie trainer is geschikt voor mensen met licht tot matige positieafhankelijke slaapapneu. Deze specifieke vorm van slaapapneu houdt in dat je met name in rugligging veel apneus hebt. De positie trainer is een klein apparaatje dat ervoor zorgt dat je niet meer op de rug slaapt, waardoor het aantal ademstops fors vermindert. 

    CPAP (Continuous Positive Airway Pressure)
    De CPAP is vooral een geschikte behandeling bij matige of ernstige slaapapneu. Via een masker blaast het apparaat lucht naar binnen indien je een ademstop dreigt te krijgen. Wanneer een CPAP de meest geschikte behandelmethode voor jou is, zal er een CPAP-consulent bij jou thuis langskomen voor het aanmeten van de apparatuur. Na de proefperiode wordt het apparaat uitgelezen en bepaalt de medisch specialist wat de optimale druk instelling is. 

    Chirurgische therapie
    Voor een klein percentage mensen met slaapapneu is een chirurgische ingreep een goede oplossing. Dit heeft meestal niet de voorkeur. Als een chirurgische ingreep noodzakelijk is, word je doorverwezen naar een ziekenhuis dat hierin gespecialiseerd is. 

     Kijk voor meer informatie ook in MijnKsyos, hier vind je bijvoorbeeld ook de presentatie van de arts terug.  

  • Wat moet ik doen met de slaaprecorder zodra ik klaar ben met het slaaponderzoek?
    • Haal de batterij uit het WatchPAT® ONE-apparaat
    • Doe het apparaat (zonder doos) in een envelop
    • Schrijf dit op de voorkant van de envelop: 1011 6663 ZX LENT
    • Breng de envelop naar een Post-NL punt of doe het in een brievenbus
  • Wat zijn de kosten van het slaaponderzoek?

    Het slaaponderzoek wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Je hebt dus geen aanvullende verzekering nodig. Houd er wel rekening mee dat de zorg eigen risico belast is, net als zorg in het ziekenhuis. 

    Wat je uiteindelijk moet betalen voor het onderzoek hangt dus af van twee zaken 

    1) Hoeveel eigen risico je nog open hebt staan
    2) Bij welke zorgverzekeraar je zit 

    Afhankelijk van je zorgverzekeraar wordt 65% tot 100% van het gefactureerde bedrag vergoed. Ksyos neemt het verschil tussen het factuurbedrag en wat de zorgverzekeraar vergoedt voor haar rekening. Je betaalt dus nooit meer dan je openstaand eigen risico voor het slaaponderzoek. 

  • Wat moet ik met de factuur doen om geld terug te krijgen?

    Je hebt een mail gekregen met instructies hiervoor.  In deze mail kan je een begeleidende brief en stappenplan vinden hoe jij je zorg kan declareren bij je zorgverzekeraar. Is het nog onduidelijk? Neem dan contact op via 020 600 00 60 (kies 2) of stuur een mail naar info@ksyos.nl.

    Als je verzekerd bent bij VGZ, Zorg en Zekerheid, ENO, ONVZ, Caresq, ASR, of DSW; dan sturen we de factuur rechtstreeks naar de zorgverzekeraar. 

Cardiologie

  • Lees hier alle veelgestelde vragen over Ksyos Cardiologie

    Heb je vragen over Ksyos Cardiologie? Op onze FAQ Cardiologie pagina vind je veelgestelde vragen over onze dienst en producten. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

    Ben je een zorgverlener? Kijk dan hier voor de veelgestelde vragen over onze dienst en producten.

Mijn Ksyos

  • Wat is Mijn Ksyos?

    Op MijnKsyos log je veilig in met DigiD. Daar zie je de volgende informatie:

    • Instructies voor het gebruik van de slaaprecorder
    • Informatie over het slaaponderzoek
    • Veel gestelde vragen
  • Ik heb nog geen DigiD, wat nu?

    Vraag jouw eigen DigiD en/of activeer het hier.

  • Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat nu?

    Neem contact op met DigiD. Op werkdagen telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur op 088-1236555. Of neem contact op via e-mail.

GGZ

  • Ik heb de vragenlijst die verstuurd is vanuit de huisartspraktijk niet ontvangen

    Heb je de spam box/ongewenste mailbox al gecontroleerd? Wellicht is de mail daarin terecht gekomen.

    Wanneer dit niet het geval is, is het verstandig contact op te nemen met degene die je de vragenlijst heeft gestuurd (meestal de huisarts of POH-GGZ). Controleer samen of de ingevulde gegevens kloppen.

  • Ik wil de vragenlijst niet invullen of heb vragen over het invullen van de vragenlijst

    Neem contact op met je POH-GGZ of huisarts.
    Als je de vragenlijst verwijderd wilt hebben, dan kun je dit aangeven bij je POH-GGZ. Dan kan de lijst door ons geannuleerd worden.

  • Ik kan de vragenlijst niet versturen omdat die de geboortedatum niet pakt

    De lijst vraagt een bepaalde manier van registreren van de geboortedatum. Deze moet precies gevolgd worden anders gaat het niet goed. De juiste manier is: DD-MM-JJJJ.

  • Waarom krijg ik een factuur voor het volgen van een Therapieland programma?

    Dit kan gebeuren wanneer je rechtstreeks bij Therapieland.nl een account aanmaakt in plaats van via de link in de mail (verstuurd vanuit de huisartsenpraktijk) die je hebt ontvangen. Neem in dit geval contact op met je POH-GGZ of huisarts. Die kan dit aan ons doorgeven en dan gaan wij het oplossen.

Oogheelkunde

  • Ik heb een Ksyos oproepbrief gekregen om een foto van mijn netvlies te laten maken. Waar kan ik een afspraak maken?

    De locaties staan weergegeven op de achterzijde van de oproepbrief. Neem zelf contact op met de locatie. Vermeld dat het gaat om een “Ksyos netvliescontrole voor diabetespatiënten”.

  • Hoe meld ik mij af voor de periodieke netvliescontrole?

    Hiervoor kan je contact opnemen met de huisartsenpraktijk. De huisarts kan medisch inhoudelijk beoordelen of de afmelding terecht is en kan dit direct in het eigen informatiesysteem verwerken.

Mis het niet

Blijf op de hoogte van het belangrijkste nieuws in onze tweemaandelijkse nieuwsbrief.

Privacy & voorwaarden

Lees hier meer over ons privacybeleid en de algemene voorwaarden.

Privacy & Informatiebeveiliging
Algemene voorwaarden Gebruikersvoorwaarden
Kiwa gecertificeerd ISO 27001 Kiwa gecertificeerd NEN 7510 Informatievoorziening in de zorg

Contact

We zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08:30 tot 17:00.

+31 (0) 20 600 00 60 E-mail

Volg Ksyos

© Ksyos 2025
KvK: 34 16 61 85
Cookies

Welkom! Wij, en derde partijen, maken op onze websites gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken, om jouw voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden (bijvoorbeeld het afstemmen van advertenties). Door op ‘Accepteren en doorgaan’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookieverklaring.

Functional Altijd actief
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistics
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
View preferences
{title} {title} {title}