De juiste zorg of begeleiding

Marthe (Productmanager Obesitas bij Ksyos) legt uit: “Door de Ksyos Obesitas app kan de patiënt vanuit huis, op het moment dat hij of zij het nodig heeft de juiste zorg of begeleiding ontvangen. Het goed begrijpen van de impact van een maagverkleining is essentieel en daarom is het zo fijn dat mensen dit nu in de taal van hun voorkeur kunnen lezen”.

Voor de operatie worden patiënten via de app voorbereid op de maagverkleining door middel van een e-learning en informatie over het traject, bijvoorbeeld wat er gebeurt tijdens de operatie en uitleg over voeding. Na de operatie ligt de focus op informatieverstrekking en continue monitoring. Via geautomatiseerde vragenlijsten, waaronder de gestandaardiseerde OBESI-Q-vragenlijst en periodieke gewichtscontroles, kunnen zorgverleners de gezondheid van de patiënt nauwlettend volgen.

Verdere ontwikkelingen

Ook is polikliniek van Ksyos via een chatfunctie in de app altijd bereikbaar voor vragen. Naast de automatische vertalingen, is de chatfunctie in de app is een van de recente ontwikkelingen. Samen met Caro Health (partner van Ksyos in de app ontwikkeling) wordt er continu nagedacht over hoe de app doorontwikkeld kan worden.

De operatie is pas een eerste stap naar blijvend gewichtsverlies. Het is een lastig traject, daarom is het belangrijk om de best mogelijke begeleiding te bieden. Iedere patiënt die in het zorgpad Obesitas van Ksyos komt krijgt een persoonlijk zorgteam, bestaande uit een diëtist, psycholoog, medisch specialist en leefstijlcoach. Dit zorgteam staat na de ingreep 5 jaar lang voor de patiënt klaar. Door het gebruik van de app kan de patiënt altijd in contact komen met het zorgteam en houdt het zorgteam de gezondheid van de patiënt in de gaten.

Interesse?

Heb je interesse in het zorgpad Obesitas? Klik dan hier voor meer informatie.

Lees meer over het Zorgpad Obesitas